Thursday 9 February 2012

Kerja

Assalamualaikum...

hari pertama posting di wad postnatal (waahhh, seronoknya!!!)
masuk-masuk je tengok muka baby, suci je..
tak ada dosakan...

tapi, bila masuk je wad, aku dengan rakan-rakan aku,
jadi blur sekejap...

OMG!!!
macam mana ni, aku takut nak pegang anak orang...
baru lahir pulak tu...

C.I kami pun beri assignment wad...
"awk berdua buat observation chart, kamu bertiga buat top and tail (nama procedure), dan dua orang lagi ni buat procedure vulva swabbing (cuci luka bersalin)"


riaksi aku dengan kawan-kawan aku
terkejut

"kenapa kamu buat muka macam tu?? kamu takut ke??"
"jangan risaulah. saya akan tengok kamu buat.. tak kan la saya nak biarkan kamu yang baru belajar postnatal buat sendiri semua kerja" kata Puan a.k.a C.I kami..

Fuuhhhh~
lega sekejap...

then, kami pun buat la semua procedure tersebut dengan tunjuk ajar Puan..

S E R O N O K N Y A ~

seronok dapat pegang baby,
seronok dapat belajar sesuatu yang baru,
seronok bila tengok family patient seronok..

cuma penat tu biasalahkan
kerja mana ada yang tak penat..
apa yang penting ialah keikhlasan semasa kerja,
kalau kita ikhlas, semua kerja akan jadi mudah...

S E K I A N   ^_^

2 comments:

  1. erm...biase ler smue tu sakinah...
    cahya dulu pon cm korang jugak...
    time 2 cahya dpt wad o&G HTAR...
    lg2 dpt wad2B...
    mmg terbaik antara yg terbaik ler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... HTAR, klang antara hospital yg paling padat... tp byk pengalaman dapat... seronok... huhu

      Delete