Monday 16 January 2012

Serangga Charlie

Assalamualaikum


hai kawan-kawan
korang tau tak apa itu serangga 'charlie'?
mesti ramai tak taukan?? (yg tau pon wat2 tak tau sudah)

kalau aku balik rumah je and cakap kat family aku yg tangan aku kena sengat charlie,
mesti family aku pelik...
charlie??
binatang ke??
macam nama orang jeee...

mama, abah, along, angah dan amin, take note okey!!

haaa, ni la dia serangga tu


bukannya apa, kat UiTM Puncak Alam ni banyak sangat serangga ni,
and aku sendiri dah dua kali terkena sengatan serangga ni...

serangga ni sangat kecil,
dan selalunya orang tak perasan (dia nak feeling-feeling halimunan la tu)..
so, senang la kerja dia nak sengat orangkan...

jahatnya serangga ni, kalau aku dapat, aku sengat dia balik...
ish~

bisanya tak payah cakaplah (bisa yang teramat)
tambah pulak dgn kegatalan selepas kena sengat, wadduuuhhh~

ni antara kesan dari sengatan 'charlie'

nasihat aku kepada sesiapa yang terkena sengatan
si 'Uncle Charlie' ni,
jangan garu dan dapatkan rawatan segera dari klinik dan hospital berhampiran
(pesanan ikhlas dari SN Sakinah, hehe)...

SEKIAN
^_^

2 comments:

  1. saya pun pernah kena sekali.... pelik jugak...xtau kene ape.... tengah2 tdo.... bgun2 jer.... rupe dh bertukar jadi gangster..hahahha...jupe dr. bru tau kne sengat dgn bende alah ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe. Natang ni nak sengat tak bagi salam, main sengat ikut dan dia je. sabau jela. haha

      Delete