Monday, 20 August 2012

True story 1

Assalamualaikum.

Aku rasa semua orang pernah mengalami kejadian macam ni. Antara korang jadi orang yg siap homework or yg tak siap. Aku konfem la selalu siap keje aku kan? haha

Sunday, 19 August 2012

True Story

Assalamualaikum.

When someone suruh korang panggil mak korang or sapa-sapa jelah.


Hahahaha, pernah buatkan macam ni?

Jangan nak tipu cakap tak. Tipu dosa tau :P

lalalala~


Friday, 17 August 2012

Khas untuk kau yg tengah marahkan aku.

POST NI KHAS BUAT MR. MIOW (nama samaran semata-mata)

Aku nak mintak maaf dengan kau sebab dah buat kau marah kat aku. Aku tau selama ni aku selalu marah-marah kau, selalu tengking-tengking kau. Tapi tu tak bermakna aku benci kau. You're my best friend for ever. Kau selalu tolong aku bila aku susah, selalu buat aku ketawa dan menangis, kau selalu support aku bila aku ada masalah, belikan aku baju raya dan macam2 lagi. Aku appreciate semua yang kau buat kat aku tu.

Tapi aku masih selalu marah-marah kau walaupun kau cuma diam bila aku marah. Kau selalu mintak maaf walaupun tu kesalahan aku. Kau yang pujuk aku supaya aku teruskan belajar walaupun aku dah nekad tak nak belajar lagi.

Aku tau kau pernah buat salah kat aku dulu. Tapi aku tak pernah ungkit balik sebab aku seronok kawan dengan kau. Sekarang kau dah menghilangkan diri. Kau dah tak nak jadi kawan aku sampai bila-bila. SEDIH SANGAT. Aku mintak maaf wei. Aku perlukan kau.

Siapa nak support aku kalau aku jatuh? Siapa nak buat aku ketawa lagi lepas ni? Aku nak gaduh dengan siapa lagi kalau bukan dengan kau. Kau ingat tak dah berapa lama dah kita berkawan?

Di kesempatan ni, aku nak mintak maaf sangat dengan kau atas segala kesalahan yang aku buat ni. Jangan la marah aku, aku mintak maaf. Kan dah nak raya ni. Esok pulak tu rayanya. Kita kawan balik ye?? (dengan harapan kau baca luahan hati aku ni.)

SELAMAT HARI RAYA WEI!!


gambar hiasan. hehe

Diary

Assalamualaikum.

Di pagi hari terakhir Ramadhan tahun ni aku terasa hmmmmmm, aku rasa apa ye?? Aku rasa sedih kot. I'm not really sure my feeling. Aku rasa excited nak balik kampung jap lagi tapi aku tau akan ada banyak soalan dari saudara mara aku pasal majlis aku yg tak jadi.

Tension sangat rasa. Semalam lepas abah ambik aku kat Bahau, abah perli aku pasal tu. Walaupun dalam nada gurauan tapi aku sangat terasa.

Air mata meleleh je dalam kereta semalam. I can't control my self.

Before kami balik rumah semalam, kami singgah rumah Paklang. Lagi sekali buat aku pressure. Guess what?!!

Maklang aku tanya kenapa, kenapa dan kenapa. At that time, I only can smile and ask Maklang that I want to finish my study first. She didn't know what happen and I don't want everybody know what happen to me and him.

Lepas aku dalam kereta masa OTW balik rumah, laju je air mata aku mengalir.

Macam mana aku nak menghadapi soalan-soalan seterusnya kat kampung nanti????

"Ya ALLAH, kuatkan dan tabahkanlah hati aku untuk menerima semua dugaan ini  ya ALLAH. Sesungguhnya hamba mu ini sangat lemah."

Thursday, 16 August 2012

Hambik kau nak sangat. (insert branula)

Assalamualaikum.

Hari ni aku nak cerita sikit pasal branula atau nama lainnya cannula.

haa, ni contoh branula dan saiznya.


Branula ni macam korang tengok kat atas tu, semakin kecik no saiz branula, semakin besar jarumnya. Eh, dah macam hypothesis dah ni. hehe.

Bagi yang bersaiz kecik ni, memang tak sakit masa nak masukkan, tapi bila nak masukkan ubat akan terasa sakit di sebabkan preasure yg kuat. Yg bersaiz besar tu pulak sebaliknya. Masa masuk rasa macam nyawa dah sampai leher (tu melampau) tapi masa masuk ubat tak akan rasa sakit.

Kenapa aku cerita pasal branula nih? HAAA, curious kan?